Malaseb Vet. VNR 103906

1 x 250 ml
Shampoo
KU

Til behandling og kontrol af seborreisk dermatitis associeret med Malassezia pachydermatis og Staphylococcus intermedius.

Kat:

Som en del af behandling af ringorm forårsaget af Microsporum canis i kombination med griseofulvin.

Hund: Vask to gange ugentligt indtil symptomerne aftager, herefter vaskes en gang ugentligt eller efter behov for at holde tilstanden under kontrol efter dyrlægens anbefaling.

Kat: Vask to gange ugentligt i en minimumsperiode indtil kultur efter børstning er negativ for M.canis. Behandlingsperioden bør ikke overskride 16 uger. Afhængigt af længden og typen af kattens pels bør det overvejes om pelsen bør klippes før behandling.

Fugt pelsen grundigt med vand, fordel Malaseb vet. shampoo flere steder på dyret, og massér det ind i pelsen. Brug tilstrækkeligt med shampoo til at danne skum på pels og hud. Vær især opmærksom på områderne omkring dyrets mund, under halen og mellem tæerne. Brug rigeligt så der fremkommer skum. Lad dyret stå med shampooen i pelsen i 10 minutter og skyl så med rent vand. Lad pelsen tørre i lune omgivelser uden risiko for træk.

250 ml flasken rækker f.eks. til ca. 8-16 behandlinger for en 15 kg hund, eller 5-10 behandlinger for en 25 kg hund eller 25 behandlinger af en kat afhængigt af pelsens tykkelse.

I sjældne tilfælde kan hunde med atopi eller katte med allergiske hudlidelser udvise forbigående kløe eller erythematøse reaktioner efter behandling.

I meget sjældne tilfælde kan hunde og katte udvise hudreaktioner (kløe og rødmen) efter behandling.

Kat